Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Program Çıktıları
- Matematik eğitimi literatüründeki bilimsel araştırmaları yorumlar ve sentezleyerek öğretim uygulamaları ve araştırmalar için kullanır.
- Matematik eğitimi alanındaki sorunlara çözüm üretmek için araştırma tasarlar.
- Eğitim alanındaki uygun nicel ve nitel araştırma yöntemlerini ve veri analiz tekniklerini uygular.
- Matematik eğitimi alanındaki problemlere yönelik bilimsel araştırmaları bireysel ve ortak olarak yürütür.
- Matematik eğitimi alanında seçtiği özel kuram, yaklaşım ve uygulamalarla ilgili değerlendirmeler yapar.
- Akademik ve mesleki gelişime katkı sağlayacak ulusal/uluslararası etkinliklere katılır.
- Matematik eğitimi alanında bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak yaptığı özgün araştırma sonuçlarını ilgili paydaşlarla ulusal/uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
- Akademik ve mesleki çalışmalarda etik ilkelere uyar.
TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları |
|
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||
BİLGİ –Kuramsal -Olgusal |
|
||||||||
1-Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
2-Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı |
|
||||||||
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
2-Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
3-Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. |
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
||||||||
1-Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
2-Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
3-Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1-Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir veöğrenmeyi yönlendirir. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
2-Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
||||||||
1-Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
2-Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
3- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
4-Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
5-Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
|
||||||||
1-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
2-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
3-Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
4-Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
5-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
|