Maden Mühendisliği Doktora Programı TYYÇ
- English
- Türkçe
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Maden Mühendisliği Doktora Programı
Program Çıktıları
Maden mühendisliğinde doktora programı mezunlarının, madencilik, cevher hazırlama ve ilgili alanlarda aşağıdaki bilgi, beceri ve davranışları edinmeleri beklenir.
- Maden mühendisliği alanında sorunların çözümü için kuramsal ve deneysel araştırmalar yürüterek, yeni yöntemler geliştirir ve bilgi üretir.
- Takım çalışmalarında görev alır ve/veya liderlik yapar.
- Maden mühendisliği alanındaki mevcut iletişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda, etkili bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
- Maden mühendisliği temel alanında lisans/lisansüstü düzeyinde ders verir, yeni ders geliştirir, ders materyalleri hazırlar ve tez yönetir.
TYYÇ Mühendislik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) |
Maden Mühendisliği Doktora Programı Program Çıktıları |
|||||
PÇ-1 |
PÇ-2 |
PÇ-3 |
PÇ-4 |
PÇ-5 |
PÇ-6 |
|
BİLGİ-Kuramsal-Olgusal |
||||||
1-Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. |
X |
|
|
|
|
|
2-Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. |
X |
|
X |
|
|
|
BECERİLER-Bilişsel-Uygulamalı |
||||||
1-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. |
X |
|
|
|
|
|
2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. |
X |
|
X |
|
|
|
3-Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde saptar ve uygular. |
X |
|
X |
|
|
|
4-Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olur. |
X |
|
X |
|
|
|
5-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. |
X |
X |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||
1-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. |
|
|
|
|
X |
|
2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. |
X |
|
|
|
|
X |
3-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. |
|
|
|
X |
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
||||||
1-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. |
X |
X |
|
|
|
|
2-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. |
X |
|
X |
|
|
|
3-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. |
X |
|
X |
|
|
|
4-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. |
|
|
|
|
X |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||
1-Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
X |
|
|
|
X |
X |
2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
|
|
|
X |
X |
Alana Özgü Yetkinlik |
||||||
1-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. |
|
|
|
X |
|
|
2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
|
|
|
|
X |
X |