Deprem Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Deprem Çalışmaları Yüksek Lisans Programı
Deprem Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Deprem Çalışmaları alanında güncel bilimsel araştırma, gözlem ve deney yapabilirler.
PÇ-2: Deprem Çalışmaları alanında disiplinlerarası bilgi gerektiren problemleri belirler ve belirlenen bu problemleri etkili biçimlerde çözebilirler.
PÇ-3: Deprem Çalışmaları alanında problem çözme amacıyla etkin saha çalışması ve bilgisayar modellemesi yapabilirler.
PÇ-4: Deprem olgusunun doğası gereği ortaya çıkan belirsizliklere dair matematiksel modelleri kurmak ve çözmekte deneyim sahibidirler.
PÇ-5: Disiplinlerarası ekiplerde mühendislik tasarımı ve analiz gerektiren faaliyetlerini başarıyla yerine getirirler.
PÇ-6: Çalışmalarında sözlü ve yazılı olarak İngilizceyi etkin biçimde kullanabilir; çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası akademik, teknik ve sosyal platformlarda duyurabilirler.
PÇ-7: Deprem Çalışmaları alanındaki çalışmalarını topluma faydayı ön planda tutarak, etik değerlerin bilincinde olarak sürdürürler.
TYYÇ Mühendislik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Deprem Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
BİLGİ –Kuramsal –Olgusal |
|||||||
1- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
2- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
4- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||
1- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
2- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
3- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
1- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
2- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
4- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
|
|
|
|
√ |
|
|
5- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
6- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği |
|||||||
1- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
2- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
3- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
|
|
|
|
√ |
|
|
4- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||
1- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
√ |
|
2- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarı |
|
|
|
|
|
√ |
|
3- Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler |
|
|
|
|
|
|
√ |
4- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
5- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
6- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
7- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
8- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
|
|
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||
1- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.. |
|
|
|
|
|
|
√ |
2- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
3- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
4- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
√ |
|