Sosyal Psikoloji Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Sosyal Psikoloji Doktora Programı 
Sosyal Psikoloji Doktora Programı Çıktıları (PÇ): 
PÇ-1: Psikolojinin yeni ve ileri düzey araştırma ve veri analizi teknik ve yöntemlerini anlayarak bunları başarıyla kullanmak. 
PÇ-2: Sosyal psikoloji alanında güncel kuramsal ve görgül alan yazının temel bilgilerine sahip olmak.
PÇ-3: Sosyal psikoloji veya ilgili disiplinlerde, ilgilendiği bir konudaki önemli yazına ulaşabilmek ve bu yazını eleştirel bir şekilde değerlendirebilmek.
PÇ-4: Edinilen ileri düzey kuramsal bilgi ışığında, yeni bilgileri yorumlayabilmek ve sonuç olarak başka ve daha ileri araştırma konuları ortaya çıkarabilmek.
PÇ-5: Formüle edilen bir araştırma sorusunun ışığında gerekli yazın ve yöntem birikimiyle bir araştırma projesini başından sonuna geliştirebilmek ve yürütebilmek.
PÇ-6: Her türlü araştırma, çalışma, yayın ve uygulamayı etik ilkeler ve değerler rehberliğinde yapmak.
PÇ-7: Sosyal psikolojik yaklaşım ve bulguları farklı alanlara uygulayabilmek.
PÇ-8: Bireysel çalışma ve takım çalışması becerilerine sahip olmak.
PÇ-9: Kendini bilimsel aktivitelerde hem yazılı hem sözlü olarak Türkçe ve İngilizce dillerinde etkili bir şekilde ifade edebilmek.
| 
 TYYÇ Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (Doktora Eğitimi)  | 
 Sosyal Psikoloji Opsiyonu Doktora Programı Çıktıları  | 
||||||||
| 
 1  | 
 2  | 
 3  | 
 4  | 
 5  | 
 6  | 
 7  | 
 8  | 
 9  | 
|
| 
 BİLGİ-Kuramsal-Olgusal  | 
|||||||||
| 
 1-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde sahiptir.  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 4-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 5-Sosyal Araştırma Planlama bilgisine ve uygulamalarına hâkimdir.  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 6-Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği temel istatistik bilgisine ve mantıksal us yürütme süreçlerine vakıftır.  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 7-Alanındaki ve alana bağlı alt dallardaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme becerisine sahiptir.  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 BECERİLER-Bilişsel-Uygulamalı  | 
|||||||||
| 
 1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Alanına dair temel kuramlara hâkim olma ve bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir.  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 3-Alanında bilimsel bir araştırmayı bağımsız olarak tasarlayıp yürütebilecek yetkinliğe sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 4-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 5-Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir.  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 YETKİNLİKLER-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  | 
|||||||||
| 
 1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı gerek bağımsız olarak gerekse de ekip çalışmasıyla gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 2-Alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel ya da ekip çalışması ile hazırlayıp ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
| 
 4-Alana özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 5-Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 6-Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 7-Alanla ilgili uzmanlığı, ilgili kurumlarla işbirliği içinde değerlendirir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği  | 
|||||||||
| 
 1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden-sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder.  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 4-Alanla ilgili bilgileri, alan araştırmaları yaparak geliştirir.  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 5-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 6-Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder.  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER-İletişim ve Sosyal Yetkinlik  | 
|||||||||
| 
 1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 2-Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 3-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 4-İş yaşamına dâhil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 5-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
| 
 7-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.  | 
 √  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 YETKİNLİKLER-Alana Özgü Yetkinlik  | 
|||||||||
| 
 1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 2-Alanla ilgili konularda yeni ve bilimsel araştırmalar yapar ve sorunlar için çözüm önerileri geliştirir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 3-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 4-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir.  | 
 √  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 
  | 
| 
 5-Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne gerek ulusal gerekse de uluslararası düzeyde katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 √  | 
 √  | 
 √  | 
 
  | 
 
  |