TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Asya Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Asya Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Küresel siyasette önemi artmakta olan Asya ve Pasifik bölgesinin siyasi, iktisadi, sosyal dinamikleri üzerinde bilgi sahibidir.
PÇ-2: Karşılaştırmalı bölge çalışmalarının gerektirdiği kuramsal ve yöntemsel becerilere sahip olurlar.
PÇ-3: Bölge ile ilgili bilimsel araştırma yaparak alandaki bilgi birikimine katkıda bulunacak donamıma sahiptirler.
PÇ-4: Etkili sunum becerilerine sahiptirler.    

 

 

TYYÇ Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri

(Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (Yüksek Lisans Eğitimi)

Asya Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans Programı Çıktıları

1

2

3

4

BİLGİ – Kuramsal, Olgusal

1-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir.

 

 

2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.

 

 

 

3-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.

 

 

4-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.

 

 

 

5-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.

 

 

 

6-Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmalarını nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.

 

 

 

7-Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.

 

 

 

BECERİLER – Bilişsel, Uygulamalı

1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.

 

 

 

2-Sosyal ve davranış bilimleri alanına ilişkin kuramlara hâkim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir.

 

 

 

3-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilmek becerisine sahiptir.

 

 

 

4-Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir.

 

 

 

5-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.

 

 

 

6-Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar.

 

 

 

7-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler.

 

 

 

YETKİNLİKLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1-Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer.

 

 

 

 

2-Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk yüklenir ve gerektiğinde inisiyatif alır.

 

 

 

 

3-Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir.

 

 

 

 

4-Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir.

 

 

 

 

5-Çalışma alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.

 

 

 

 

6-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.

 

 

 

YETKİNLİKLER – Öğrenme Yetkinliği

1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden-sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir.

 

 

 

2-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder.

 

 

 

3-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir.

 

 

 

4-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar.

 

 

 

5-Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder.

 

 

 

6-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir.

 

 

 

7-Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.

 

 

 

 

YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır.

 

 

2-Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır.

 

 

 

3-Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahiptir.

 

 

 

 

4-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.

 

 

 

5-İş yaşamına dâhil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır.

 

 

 

6-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.

 

 

 

 

7-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

 

 

 

8-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

 

 

 

 

YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik

1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

 

 

 

2-Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur.

 

 

 

3-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

 

 

 

 

4-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir.

 

 

 

 

5-Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir.

 

 

 

6-Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

 

 

 

 


Son Güncelleme:
22/09/2022 - 23:25