Yer Sistem Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Yer Sistem Bilimleri Yüksek Lisans Programı
Yer Sistem Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Yer Sistem Bilimleri (iklim değişikliği bağlamında toplum ve doğa etkileşimi, doğal kaynaklar, enerji, sürdürülebilirlik, ekonomi ve politikalar) alanında bilimsel araştırma yaparak veriye/bilgiye ulaşır, analiz eder, değerlendirir ve yorumlar. Bunları yaparken bilimsel ve etik değerlere önem verir.
PÇ-2: Alanı ile ilgili ihtiyaç analizi yapar, sorunları belirler, değerlendirir, çözmek için yöntemler geliştirerek bunları uygular.
PÇ-3: Alanında laboratuvar ve saha çalışmalarını gerçekleştirir ve yürütür.
PÇ-4: Disiplinlerarası etkileşimi çok güçlü şekilde özümsemiş olması nedeniyle disiplinlerarası konularda bilgileri bütüncül bir yaklaşımla çalışır.
PÇ-5: Çok disiplinli ekiplerde lider veya ekip elamanı olarak etkin ve uyumlu biçimde çalışır, sorumluluk alır.
PÇ-6: Her alanda ve platformda İngilizceyi etkin kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar, uluslararası projelerde görev alır.
PÇ-7: Ulusal ve uluslararası platformlardaki yeni çalışmaları ve uygulamaları izler, farkında olur. Kendi çalışmalarını da bu platformlarda açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. Sonuçları topluma hizmet amaçlı olarak paylaşır, toplumu aydınlatır.
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Doğa Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (Yüksek Lisans Eğitimi) |
ODTÜ Yer Sistem Bilimleri (YSB) Program Çıktıları |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
BİLGİ: Kuramsal – Olgusal |
|||||||
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. |
√ |
|
|
|
|
|
|
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. |
|
|
|
√ |
|
|
|
BECERİLER: Bilişsel - Uygulamalı |
|||||||
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
2-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
|
|
√ |
|
|
|
3-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER: Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
1-Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
3-Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
|
|
|
|
√ |
|
|
YETKİNLİKLER: Öğrenme Yetkinliği |
|||||||
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER: İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||
1-Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
2-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
|
|
|
|
|
|
√ |
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
√ |
|
4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
√ |
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER: Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
√ |
|
|
|
|
|
√ |
2-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
3-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
4-Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
|
|
|
|
|
|
√ |