İktisat Lisans Sonrası Bütünleşik Doktora Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ İktisat Lisans Sonrası Bütünleşik Doktora Programı
İktisat Lisans Sonrası Bütünleşik Doktora Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: İktisat teorisi ve ekonomik göstergeler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmaları, iktisadi teorileri ileri matematik ve ekonometrik araçlar kullanarak modelleme, analiz edebilme ve güncel hayata geçirebilme yetkinliği;
PÇ-2: Doğru soruyu sorabilme becerisi;
PÇ-3: Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme becerisi;
PÇ-4: Uygulamalar için gerekli güncel teknikleri takip etme ile bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme, gerektiğinde özel problemler için programlama yapabilme becerisi;
PÇ-5: Disiplin ve disiplinlerarası takım çalışmaları içinde yer alabilme, zamanı etkin kullanma, lider konumunda sorumluluk alabilme ve girişimci olma becerisi;
PÇ-6: Edindikleri teorik alt yapı ile mezunlarımızın iktisat politikalarının sırasıyla, bireyler, piyasalar ve ülkeler üzerindeki etkilerini ileri düzeyde açıklayabilme yeteneği;
PÇ-7: Bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve geliştirmenin yanısıra bilgiyi üretme konusunda yetkinlik;
PÇ-8: Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme yetkinliği;
PÇ-9: Alanı ile ilgili bir araştırma konusunu her yönüyle düşünüp araştırıp sonuca ulaştırma, sonuçları yorumlama, ve araştırma sonuçlarını bilimsel bir makale olarak yazma (Türkçe veya İngilizce olarak), bilimsel konferanslarda Türkçe veya İngilizce olarak sözlü sunma ve yayınlama becerisi;
PÇ-10: Bilimsel ve mesleki etik değerlerinin bilincinde olmaları, ekonomik gelişmelere paralel olarak edindikleri bilgi ve becerileri ilgili literatürü takip ederek yenileyebilme yetkinliği;
PÇ-11: Toplumun ileri gelen bireyleri olarak toplumsal olayları ve sorunları yakından takip etme, bunlara çözüm önerileri geliştirme, bu çözüm önerilerini toplumla paylaşıp uygulamaya koyma yetkinliği;
PÇ-12: Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplumun yararına kullanabilme becerisi;
PÇ-13: Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma grupları ile ortaklaşa çalışabilme becerisi;
PÇ-14: Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme yetkinliği.
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 8. Düzey (DOKTORA Eğitimi) |
İktisat Lisans Sonrası Bütünleşik Doktora Programı |
|||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|
BİLGİ – Kuramsal - Olgusal |
||||||||||||||
1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER – Bilişsel - Uygulamalı |
||||||||||||||
1-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
2-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||
1-Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
3-Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER – Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
2-Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
√ |
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
4-Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||
1-Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı verir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
2-Örgüt/Kurum için stratejik plan yapar ve strateji geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
3-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
5-Yenilik arayışı içinde olma istekliliği gösterir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|