Bilgisayar Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) İLE PROGRAM ÇIKTILARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Tezli Yüksek Lisans Programı
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Yazılım ve donanım alanında temel ve ileri düzeyde bilgi sahibidir.
PÇ-2: Teknolojideki güncel gelişmeleri takip eder, kendi kendine öğrenme için gerekli becerilere sahiptir.
PÇ-3: İleri seviye deney tasarlama ve deneyi gerçekleştirme yetisine sahiptir.
PÇ-4: Yazılım, donanım ve bu ikisinin etkileşimini içerek geniş ölçekli projeler tasarlama ve gerçekleştirme becerisine sahiptir.
PÇ-5: Alternatif yazılım tasarımlarını, algoritmik yaklaşımları ve system organizasyonlarını farklı kriterlere göre (verimlilik, hız, güvenlik, ölçeklenebilirlik vb.) analiz edebilir ve karşılaştırabilir.
PÇ-6: Orta-büyük ölçekteki teknik projelerde, disiplinlerarası gruplarda etkin olarak çalışmasını sağlayacak iletişim becerilerine sahiptir.
PÇ-7: Teknik materyallerin sunumu için gerekli sözlü anlatım becerilerine ve büyük projelerin tanım, tasarım, gerçekleştirimi gibi teknik adımları dokümante edebilecek yazılı iletişim becerilerine sahiptir.
TYYÇ Mühendislik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
BİLGİ –Kuramsal –Olgusal |
|||||||
1- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
2- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir |
|
√ |
|
√ |
|
√ |
|
4- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||
1- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir |
|
√ |
|
√ |
|
√ |
|
2- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
3- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
1- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
2- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
|
√ |
|
√ |
|
√ |
|
4- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
5- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
6- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği |
|||||||
1- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
2- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
|
√ |
|
√ |
|
√ |
|
3- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
4- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||
1- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
2- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarı |
|
|
|
|
|
|
√ |
3- Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler |
|
√ |
|
|
|
|
|
4- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
5- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
|
√ |
|
√ |
|
√ |
|
6- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
7- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
8- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||
1- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.. |
|
√ |
|
|
|
|
|
2- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir |
|
√ |
|
√ |
|
√ |
|
3- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
4- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
|
√ |