Program Outcomes

Students who graduate from the Doctoral Program in Conservation of Cultural Heritage are expected to have acquired the following knowledge, skills and attitudes:

  1. has systematic knowledge – including current studies – related to education, practice, and research/development in the field of cultural heritage conservation, depending on the competencies acquired in graduate studies. (knowledge)
  2. has current theoretical/methodological/technical knowledge at the interfaces of both the cultural heritage conservation discipline and other relevant disciplines that can contribute to the development and/or redefinition of the field of cultural heritage conservation. (knowledge)
  3. has the necessary skills and techniques for problem identification and solving in the field of cultural heritage conservation research and development; develops professional practices through theoretical inquiries. (skill)
  4. conducts novel academic research in a rational manner and discusses the results in a pioneering academic dialogue (in Turkish and English). (skill)
  5. uses theoretical/practical knowledge, methods and techniques related to the field of cultural heritage conservation with an interdisciplinary/multidisciplinary/transdisciplinary approach. (skill)
  6. demonstrates competence, creativity, independence, academic and professional integrity, and decisiveness in developing new ideas and processes related to cultural heritage conservation. (behavior)
  7. makes decisions and takes action by relating a study on cultural heritage conservation to the information and understanding acquired from natural, physical, social, cultural, economic, and administrative data derived from current and historical contexts. (behavior)
  8. exhibits leadership and innovative approaches in working and learning conditions that require holistic/multiple solutions to various problems in cultural heritage conservation, which involve current, complex, unpredictable, and interrelated variables. (behavior)
  9. contributes to the advancement of the field by developing original thought related to cultural heritage conservation in research and practice. (behavior)
  10. critically engages with, evaluates, synthesizes, and communicates advanced original and complex thoughts in the field of cultural heritage conservation. (behavior)
  11. communicates effectively in their area of expertise with peers, a broader research community, and society at large (in both Turkish and English). (behavior)
  12. contributes to the knowledge in the field by developing an original, research-based study focused on cultural heritage and its conservation, part of which is worthy of publication in national and international peer-reviewed journals, demonstrating originality and quality (in both Turkish and English). (behavior)
  13. manages and guides the variable, dynamic, and complex process by utilizing decision-making capacity to solve multifaceted issues in the field of cultural heritage conservation. (behavior)
  14. structures, designs, and implements a research process related to cultural heritage conservation with academic integrity. (behavior)
  15. adopts scientific, social, cultural, and ethical values in cultural heritage conservation research and practice, being aware of these values; supports their dissemination and development. (behavior)

TYYÇ Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri

ODTÜ Kültürel Mirası Koruma Doktora Programı Çıktıları

(Akademik Ağırlıklı)

8. Düzey (DOKTORA Eğitimi)

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

BİLGİ – Kuramsal - Olgusal

1- Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir.

2-  Araştırma ve yayın alanında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.

3- Öğretme / öğrenme ve değerlendirme stratejileri ve bunların kuramsal temelleri konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.

4- Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir.

5- Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde kullanılan disiplinler arası, çok disiplinli, disiplinler üstü araştırma stratejileri, taktikleri ve teknikleriyle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir.

BECERİLER – Bilişsel - Uygulamalı

1- Araştırma ve/veya inovasyon alanında problem tanımlamak, önemli problemleri çözmek ve var olan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletmek ve yeniden tanımlamak için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olur.

2- İlgili araştırma stratejilerini, taktiklerini ve tekniklerini kullanmada ustalık sahibidir.

3- Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahiptir ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahiptir.

4-Profesyonel doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterir.

YETKİNLİKLER – Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1- Araştırma bağlamları da dâhil olmak üzere, akademik ya da mesleki bağlamlarda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyar.

2- Daha geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verir ve hareket eder.

3- Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.

4- Yeni, karmaşık ve öngörülemeyen ve birbiriyle ilişkili çok sayıda faktörü içeren problemlerin çözümünü gerektiren çalışma ve öğrenim koşullarında liderlik ve inovasyon sergiler.

YETKİNLİKLER – Öğrenme Yetkinliği

1- Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur.

2- Yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyar; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrayışa sahiptir.

YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1-Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler.

2-Akranlarıyla, daha geniş bir araştırma topluluğuyla ve genel olarak toplumla uzmanlık alanı konusunda etkili iletişim kurar.

3-Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.

YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik

1- Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.

2- Alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterir.

3- Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler.

4- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapar.

5- Alanıyla ilişkili bir araştırma sürecini akademik dürüstlük içinde kurar, tasarlar, hayata geçirir ve uyarlar.

6- Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur.


Last Updated:
13/08/2024 - 13:16