Conservation of Cultural Heritage Thesis M.S. Program
Program Outcomes
- develops and deepens local and international knowledge in the field of cultural heritage conservation at an expert level based on undergraduate qualifications in various disciplines related to the conservation of the built environment. (knowledge)
- understands the interactions between the disciplines related to cultural heritage and conservation. (knowledge)
- produces comprehensive projects by utilizing theoretical and practical knowledge related to cultural heritage and conservation (by preparing the outcomes of documentation, evaluation/interpretation, and project design processes at building and site scales in different formats). (skill)
- uses information and communication technologies (GIS, laser scanning, etc.) along with current and advanced tools required for documentation, information management, and decision-making processes. (skill)
- produces original knowledge for the conservation of cultural heritage, solves problems by systematically evaluating information from a holistic perspective, and develops conservation decisions. (skill)
- structures and conducts academic research in the field of cultural heritage conservation in a systematic and critical manner. (skill)
- acts independently (impartially) in learning and practice settings related to cultural heritage conservation; takes responsibility; independently defines, coordinates, and manages work requiring complex and original strategic approaches in both learning and practice settings. (behavior)
- Utilizes theoretical and practical knowledge in cultural heritage conservation processes with an interdisciplinary/multidisciplinary/transdisciplinary approach. (behavior)
- shares the findings and results of the studies carried out in the field of cultural heritage and conservation, and the knowledge and methods underlying them, with expert and non-expert groups in an open and systematic manner (in both Turkish and English). (behavior)
- shares the results of a research or project on cultural heritage conservation in national and/or international settings (in both Turkish and English). (behavior)
- considers social, scientific and cultural norms in the stages of collecting, interpreting, implementing and announcing data related to the field of cultural heritage conservation; observes ethical values; pioneers for change. (behavior)
TYYÇ Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri |
ODTÜ Kültürel Mirası Koruma Yüksek Lisans Programı Çıktıları |
||||||||||
(Akademik Ağırlıklı) |
|||||||||||
7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
|||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
BİLGİ – Kuramsal - Olgusal |
|||||||||||
1- Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Mimarlık alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER – Bilişsel - Uygulamalı |
|||||||||||
1- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
2- Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. |
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
3- İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
4- Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||
1- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
2- Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
3- Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
4- Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||
1- Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||
1- Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
2- Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
4-Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
5-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||
1- Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
√ |
|
2- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
3- Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
4- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
5- Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
|
|
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|