International Relations Undergraduate Program
Program Outcomes:
PO1: Acquiring academic formation/knowledge in the field of international relations.
PO2: Establishing connections between different disciplines of social sciences.
PO3: Adopting a holistic approach on social and international events.
PO4: Communicating effectively in written and verbal forms.
PO5: Acquiring a habit of research and inquiry to generate original ideas
PO6: Having social consciousness and ethical responsibilities.
PO7: Linking international relations theories to international relations practices;
PO 8: Obtaining a creative, innovative, and critical perspective.
PO9: Having individual and team working skills.
PO10: Formulating research questions, accessing primary and/or secondary sources, analyzing them, and formulating valid arguments through evaluating and interpreting these sources.
PO11: Being aware of the need for lifelong learning and being able to implement it.
TYYÇ Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 6. Düzey (LİSANS Eğitimi) |
Uluslararası İlişkiler Lisans Programı Program Çıktıları |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||||||
1-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
||||
2-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
√ |
|
3-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
|
|
√ |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
4-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
√ |
|
√ |
|
|
√ |
√ |
|
|
√ |
|
5-Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
√ |
|
6-İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
BECERİLER - Bilişsel -Uygulamalı |
|||||||||||
1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. |
√ |
|
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
2-Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. |
|
√ |
|
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
3-Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. |
√ |
|
|
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
4-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. |
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
5-Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. |
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||
1-Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
2-Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
3-Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
√ |
√ |
|
|
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
4-Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
5-Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||
1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden - sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
2-Neyi nasıl öğreneceğini bilir. |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
√ |
|
3-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
4-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
√ |
5-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
√ |
6-Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
√ |
√ |
|
|
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
7-Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. |
√ |
√ |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
√ |
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
2-Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
3-İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. |
√ |
√ |
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
√ |
|
4-Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. |
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
5-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
√ |
|
|
|
7-Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
√ |
|
|
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||
1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
√ |
|
2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
3-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
4-Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
√ |
|