Economics Undergraduate Program
1. Use and develop skillfully economic concepts and theories, analyse economic behaviour and events by conceptualizing and evaluating via scientific methods (Has skills regarding theory and analysis)
2. Evaluate how economic policies affect economic performance and how economic interest, relationship and interaction affect policy decisions (Knowledgeable about economic policies)
3. Design and carry out studies regarding data collection, analysis and evaluation, that can be used in decision processes at every level (individual, firm, government, etc.)(Knowledgeable about quantitative and qualitative methods)
4. Evaluate systematically and compare economic knowledge, phenomena and methodology; Develop critical, creative/innovative approaches to these (Critical, creative, innovative)
5. Understand current economic phenomena and relevant political developments using information and data from various resources and provide multifaceted explanations (Concerned about current events)
6. Follow developments in economic theory and methods; Be open to continuous learning (Open to continuous learning)
7. Have skills to work independently and in a team (Individual and teamwork)
8. Approach critically to economic and societal events and problems while being sensitive to social problems; Produce solutions to these problems by scientific approach; Share own thoughts (Sensitive to social problems)
9. Communicate clearly, effectively and fluently (in English and Turkish) verbally and in writing, utilizing new technologies (Has effective communication skills)
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) |
İktisat Lisans Programı Program Çıktıları
|
||||||||
6. Düzey (LİSANS Eğitimi) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|
|
|
|
|
|
|||
1-Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel –Uygulamalı |
|
|
|
|
|
|
|||
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
2-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
|
|
|
|
|
|||
1-Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
√ |
√ |
|
3-Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler. |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|
|
|
|
|
|
|||
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
√ |
|
2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
|
|
|
|
|
|||
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
√ |
√ |
2-Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
3-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
4-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|
|
|
|
|
|
|||
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
2-Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
3-Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir. |
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
√ |
4-Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
5-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|