Chemistry Education Undergraduate Program
Program Outcomes:
Graduates of chemistry education programme are expected to earn the following knowledge, skills, and behaviours:
- Explain the basic concepts, models, laws, and theories of chemistry,
- Make connections between chemistry and daily life,
- Demonstrate the necessary skills related to the process of constructing knowledge in chemistry,
- Explain different approaches, theories, and models in teaching and learning,
- Use the educational technologies in teaching chemistry,
- Interpret the Turkish educational system and its historical development,
- Use Turkish and English as effective communication tools in teaching chemistry,
- Compare national and international chemistry curriculum,
- Applies different types of instructional approaches, methods, and techniques in the classroom,
- Develop assessment tools for different purposes in teaching chemistry,
- Develop instructional materials for teaching chemistry,
- Compares instructional and assessment tools commonly used in chemistry education,
- Discuss national and international developments in chemistry education,
- Detect curriculum, material, student, or method oriented problems in chemistry education and propose solutions,
- Demonstrate positive attitude towards teaching and learning chemistry.
TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 6. Düzey (LİSANS Eğitimi) |
Kimya Öğretmenliği Lisans Programı Program Çıktıları |
||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
BİLGİ - Kuramsal-Olgusal |
|||||||||||||||
1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
√ |
|
|
|
5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER - Bilişsel –Uygulamalı |
|||||||||||||||
1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
√ |
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||||||||||
1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|||||||||||||||
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||||||||||
1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler. |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||||||||||
1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
|
5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|