Chemistry Education Undergraduate Program
Program Outcomes:
Graduates of chemistry education programme are expected to earn the following knowledge, skills, and behaviours:
- Explain the basic concepts, models, laws, and theories of chemistry,
- Make connections between chemistry and daily life,
- Demonstrate the necessary skills related to the process of constructing knowledge in chemistry,
- Explain different approaches, theories, and models in teaching and learning,
- Use the educational technologies in teaching chemistry,
- Interpret the Turkish educational system and its historical development,
- Use Turkish and English as effective communication tools in teaching chemistry,
- Compare national and international chemistry curriculum,
- Applies different types of instructional approaches, methods, and techniques in the classroom,
- Develop assessment tools for different purposes in teaching chemistry,
- Develop instructional materials for teaching chemistry,
- Compares instructional and assessment tools commonly used in chemistry education,
- Discuss national and international developments in chemistry education,
- Detect curriculum, material, student, or method oriented problems in chemistry education and propose solutions,
- Demonstrate positive attitude towards teaching and learning chemistry.
| TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 6. Düzey (LİSANS Eğitimi) | 
 Kimya Öğretmenliği Lisans Programı Program Çıktıları | ||||||||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | |
| BİLGİ - Kuramsal-Olgusal | |||||||||||||||
| 1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | √ | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | √ | √ | √ | 
 | 
 | 
 | 
| 5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
| 6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | √ | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| BECERİLER - Bilişsel –Uygulamalı | |||||||||||||||
| 1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | √ | √ | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | 
 | 
 | √ | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
| 4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||||||||||
| 1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | √ | 
 | 
| 3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
| YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği | |||||||||||||||
| 1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | √ | √ | 
 | 
 | 
| 2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
| 3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | √ | 
| 4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | √ | 
 | 
| YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||||||||||
| 1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler. | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | √ | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
| 3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
| 4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
| 5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
| 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
| 7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
| YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||
| 1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
| 2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | √ | 
 | 
| 4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
| 5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | √ | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 |