Mühendislik Bilimleri Yüksek Lisans Programı TYYÇ
- English
- Türkçe
ODTÜ Mühendislik Bilimleri Yüksek Lisans Programı
Mühendislik Bilimleri Yüksek Lisans Programı Çıktıları (PÇ):
PÇ-1: Doğa olayları ile mühendislik ve biyolojik sistemlerin mekaniğinde bilimin ve matematiğin ilkelerini birleştirilmiş biçimde uygular.
PÇ-2: Alanı ile ilgili temel kavramlara hâkimiyet ile bilim ve teknoloji araçlarını ileri düzeyde kullanır.
PÇ-3: Araştırma çalışmalarının planlanması, sonuçlandırılması ve nitelikli şekilde sunulması için gerekli eğitime ve becerilere sahip olur.
PÇ-4: Mühendislik mekaniği ile ilişkili problemlerin teorik ve sayısal yöntemler uygular.
PÇ-5: Mühendislik yöntemlerini biyolojik sistem ve yapıların farklı koşullardaki davranışının incelenmesi ve modellenmesi için kullanır.
PÇ-6: Farklı deney düzeneklerini çözümler, kullanır ve yeni düzenekler geliştirir.
PÇ-7: Matematiksel modelleri deney ve gözlem sonuçlarına uygular.
PÇ-8: Akademik ve araştırma etiğinin farkındadır.
PÇ-9: Çok disiplinli çalışabilir.
PÇ-10: Temel bilim ve mühendislik alanında yeni bulguları takip edebilir.
TYYÇ Mühendislik Temel Alanı Yeterlilikleri |
Mühendislik Bilimleri Yüksek Lisans Programı Program Çıktıları |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
BİLGİ – Kuramsal-Olgusal |
|
|||||||||
A-Akademik Ağırlıklı |
|
|||||||||
1- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||
2-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||
3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||
4-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||
B-Genel kapsamda |
|
|||||||||
5- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
||||
6- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
||||
BECERİLER – Bilişsel-Uygulamalı |
|
|||||||||
A-Akademik Ağırlıklı |
|
|||||||||
1-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
||||
2-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
3- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
||||
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||
B-Genel kapsamda |
|
|||||||||
5-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||
6- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||
7-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
|||||||||
A-Akademik Ağırlıklı |
|
|||||||||
1-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||||
2- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
||
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
||||
4-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
5- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
||
6- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
||
B-Genel kapsamda |
|
|||||||||
7-Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||||
8- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
||||
9- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
||||
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
|
|||||||||
A-Akademik Ağırlıklı |
|
|||||||||
1- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||
2- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
||
3- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
4-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||
B-Genel kapsamda |
|
|||||||||
5- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
|||||||||
A-Akademik Ağırlıklı |
|
|||||||||
1-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
||||
2-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||||
3-Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||||
4-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||
5-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||
6-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
||
7- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
||||
8- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||||
B-Genel kapsamda |
|
|||||||||
9- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||
10-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
||||
11- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
|
|||||||||
A-Akademik Ağırlıklı |
|
|||||||||
1-Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||||
2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|
3-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||||
4-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
||||
B-Genel kapsamda |
|
|||||||||
5- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
|||||
6- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
||||
7- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |
√ |