Building Science Thesis M.S. Program
Program Outcomes
- To be able to implement the knowledge attained throughout the undergraduate education in building science related areas of education, practice, research-development-innovation and to be able to contribute to the developments in these areas
- To be able to define the technical topics and problems, analyze and bring proposals of solution regarding building materials, building physics, construction, construction management, conservation processes and the relationships of the environment and the nature
- To be able to gather and accumulate local and global professional knowledge (theoretical, technical and practical) on building related (building physics, materials, construction, construction details) topics
- To be able to interpret and analyze the information coming from different disciplines regarding buildings, and create new knowledge from them.
- To be able to analyze, evaluate and provide solutions to a problem within an ethical framework and with scientific approach
- To be able to propose a research topic or study within an ethical framework, using scientific methods, and with a inter-disciplinary approach/point of view, and develop, evaluate, and run as a research proposal
- To be able to publish the developments and results regarding a research topic in national and international scientific media
- To be able to follow and grasp the new and contemporary technologies/advances in the field of building science
- To be able to follow and interpret the new and current technologies/developments regarding the field of building science
- To be able to have the consciousness of ethical liability in building related professions
- To be able to use the information and communication technologies in an advanced way in the processes of building construction, facilities management, and conservation processes; to be able to use, manage and share the attained knowledge by using these technologies
TYYÇ Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Yapı Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı Çıktıları |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
BİLGİ –Kuramsal -Olgusal |
|
||||||||||
1- Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
√ |
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
2- Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER-Bilişsel -Uygulamalı |
|
||||||||||
1- Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
|
√ |
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
2- Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
|
|
3- İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
√ |
√ |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
4- Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
|
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
||||||||||
1- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
2- Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
3- Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4-Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. |
|
√ |
|
√ |
|
|
|
|
|
√ |
|
YETKİNLİKLER-Öğrenme Yetkinliği |
|
||||||||||
1-Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. |
|
|
√ |
|
√ |
√ |
|
√ |
|
|
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
||||||||||
1-Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. |
|
|
|
|
|
|
√ |
|
√ |
|
|
2-Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|
|
4-Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
5-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
√ |
YETKİNLİKLER- Alana Özgü Yetkinlik |
|
||||||||||
1-Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
|
|
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
2-Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. |
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|
|
|
3-Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. |
|
√ |
|
|
√ |
|
|
|
|
√ |
|
4-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
|
|
|
√ |
|
|
|
|
|
|
5-Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
|
|
|
√ |
√ |
|
|
|
|
|
|